Saját bloglista

2017. június 25., vasárnap

Benedek Elek : Mama nevenapján

 


Benedek Elek
Mama nevenapján

Kicsike vagyok én,
Sokat nem mondhatok,
Egyet-kettőt azért
Mégis csak szólhatok.

Aki még nem tudja,
Tőlem megtudhatja: 
Drága mamácskámnak
Ma van nevenapja.

Édes jó mamácskám,
Fogadd e virágot!
Ennél többet most még
Nem adhat leányod.

S te, édes Istenkém,
Halld meg imádságom',
Ó tartsd meg a legjobb
Mamát e világon!


  Benedek Elek
Édes anya (vagy apa) nevenapján


Édes anyám rózsafája,
Kis madárka szállott rája.
Zeng belé az egész határ,
Úgy dalol az a kis madár.

Kis madárka, kis madárka,
Szállj le házunk ablakára!
Hallgasd meg, mit szívem dobog,
Szebb lesz, hogyha azt dalolod.

Az én szívem dobogása: 
Édes anyám imádása.
Szava nincsen, dala nincsen,
De meghallja a jó Isten.

Az én szívem dobogása: 
A jó Isten imádása.
ő hozzá küldöm imámat: 
Tartsd meg az én jó anyámat!

Nincsenek megjegyzések: